Prinssin kotisivut

Valheellinen markkinointi

Valheellinen markkinointi

Valheelliset lupaukset ovat varsin yleisiä internetissä julkaistuissa mainoksissa.

Olen huomannut YouTubesta videoita katsellessani mobiilipelimainoksia, joissa on mitä hienompia pelikuvauksia ja joku julkkiksen oloinen tyyppi kommentoimassa miten hyvä ja koukuttava peli on. Sitten kun erehtyy lataamaan pelin, se ei näytä yhtään samalta kuin mitä mainoksissa.

Kun pelin kehittäjä ostaa markkinointia mainostoimistolta ja tavoitteeksi määritellään se, kuinka paljon peliä ladataan sovelluskaupasta, päästään yliampuvilla ja valheellisilla mainoksilla luultavasti huomattavasti suurempaan konversioon kuin sillä, että pelistä kerrottaisiin mainoksessa totuudenmukaisesti. Monesti näissä mobiilipelimainoksissa kuvataan ominaisuuksia, jotka olisivat toki ihan hienoja, mutta eivät ole mobiilipelissä käytännössä mahdollisia.

Sen sijaan kun peli on ladattu ja se on pettyneesti todettu aivan erilaiseksi kuin mainoksessa, niin se todennäköisesti poistetaan. Tai sitten vaihtoehtoisesti peliä kuitenkin pelataan, koska se kerran on ladattu. Moni saattaa jopa toiveikkaasti ajatella, että pelin edetessä siihen tulisi uusia ominaisuuksia.

Myynnin ketjulla tarkoitan sitä prosessia, miten yritys hankkii uusia asiakkaita.

Pitkällä aikavälillä tällainen mainonta ei toimi, sillä ihmiset oppivat tunnistamaan valheellisesti mainostavat pelit ja siirtyvät pelaamaan muita pelejä. Tämä on yleensä pelintekijän tappio.

Markkinoinnissa ja mainonnassa pitäisi aina katsoa koko myynnin ketjua, eikä vain siihen asti, kun saadaan ensimmäinen tavoite saavutettua.

Asiakkaalle näytetään mainos pelistä, mikä johtaa pelin lataamiseen. Koska mobiilipelit ovat yleensä aluksi maksuttomia, ei tämä ole hyvä tavoite markkinoinnille. Lataamisen jälkeen olisi hyvä, jos asiakas vielä pelaisi peliä niin, että voisi nähdä pelissä näytettäviä mainoksia tai ostaa pelissä maksullisia lisäominaisuuksia. Huonosti konvertoiva realistinen mainos voi todellakin toimia paremmin kuin hyvin konvertoiva mainos, jos se saa loppukäyttäjät tyytyväisiksi.

Monesti näissä mobiilipelimainoksissa kuvataan ominaisuuksia, jotka olisivat toki ihan hienoja, mutta eivät ole mobiilipelissä käytännössä mahdollisia.

Monesti näissä mobiilipelimainoksissa kuvataan ominaisuuksia, jotka olisivat toki ihan hienoja, mutta eivät ole mobiilipelissä käytännössä mahdollisia.

Valheelliset lupaukset ovat varsin yleisiä internetissä julkaistuissa mainoksissa.

Olen huomannut YouTubesta videoita katsellessani mobiilipelimainoksia, joissa on mitä hienompia pelikuvauksia ja joku julkkiksen oloinen tyyppi kommentoimassa miten hyvä ja koukuttava peli on. Sitten kun erehtyy lataamaan pelin, se ei näytä yhtään samalta kuin mitä mainoksissa.

Kun pelin kehittäjä ostaa markkinointia mainostoimistolta ja tavoitteeksi määritellään se, kuinka paljon peliä ladataan sovelluskaupasta, päästään yliampuvilla ja valheellisilla mainoksilla luultavasti huomattavasti suurempaan konversioon kuin sillä, että pelistä kerrottaisiin mainoksessa totuudenmukaisesti. Monesti näissä mobiilipelimainoksissa kuvataan ominaisuuksia, jotka olisivat toki ihan hienoja, mutta eivät ole mobiilipelissä käytännössä mahdollisia.

Sen sijaan kun peli on ladattu ja se on pettyneesti todettu aivan erilaiseksi kuin mainoksessa, niin se todennäköisesti poistetaan. Tai sitten vaihtoehtoisesti peliä kuitenkin pelataan, koska se kerran on ladattu. Moni saattaa jopa toiveikkaasti ajatella, että pelin edetessä siihen tulisi uusia ominaisuuksia.

Myynnin ketjulla tarkoitan sitä prosessia, miten yritys hankkii uusia asiakkaita.

Pitkällä aikavälillä tällainen mainonta ei toimi, sillä ihmiset oppivat tunnistamaan valheellisesti mainostavat pelit ja siirtyvät pelaamaan muita pelejä. Tämä on yleensä pelintekijän tappio.

Markkinoinnissa ja mainonnassa pitäisi aina katsoa koko myynnin ketjua, eikä vain siihen asti, kun saadaan ensimmäinen tavoite saavutettua.

Asiakkaalle näytetään mainos pelistä, mikä johtaa pelin lataamiseen. Koska mobiilipelit ovat yleensä aluksi maksuttomia, ei tämä ole hyvä tavoite markkinoinnille. Lataamisen jälkeen olisi hyvä, jos asiakas vielä pelaisi peliä niin, että voisi nähdä pelissä näytettäviä mainoksia tai ostaa pelissä maksullisia lisäominaisuuksia. Huonosti konvertoiva realistinen mainos voi todellakin toimia paremmin kuin hyvin konvertoiva mainos, jos se saa loppukäyttäjät tyytyväisiksi.

Markkinoinnin tavoitteena kannattaa pitää tyytyväistä maksavaa asiakasta.

Me Nettirempalla teemme tulospohjaista markkinointia. Tämä tarkoittaa sitä, että me laskutamme asiakkailta aina vasta sen jälkeen, kun sovittuun tavoitteeseen on päästy. Sen takia me haluamme olla mukana suunnittelemassa koko myynnin ketjua, emmekä vain keskity konversioihin.

Mikäli sinulla on kapasiteettia palvella nykyistä enemmän asiakkaita, niin jätä yhteydenottopyyntö täältä tai soita numeroon 044 0457600